loading...
دبیرستان ریاضی و فیزیک مهدیه
زهرا حسین زاده بازدید : 32 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

فيثاغورت  

 569 تا 500 قبل از ميلاد    او اولين كسي بود كه اصرار داشت كه در هندسه بايد ابتدا اصول موضوع و اصول متعارفي را معيين كرد . و سپس به استناد آنها استدلال كرد . . قبل از او هندسه مجموعه قواعدي بود تجربي كه هيچگونه ارتباطي با هم نداشتند . قبل از فيثاغورت كسي حتي حدث نيز نميزد كه مجموعه اين قواعد ميتواند تعداد كمي اصل نتيجه شود .  فيثاغورث كشف كرد كه اعداد صحيح يعني  1و2و3و.. براي بنا نهادن علم رياضي حتي در سطح عادي كافي نيستند .  حال آنكه عقيده خود او نيز در ابتدا اين بود كه همه چيز عالم با همان اعدادي كه خداوند به بشر ياد داده تعبير خواهند شد . اين كشف او كه اعتقادات خود او را به آنچه از خداوند و كتاب مقدس ميدانست فرو ريخته بود . باعث شد تا حتي خود او هم با كشف خودش به مبارزه بر خيزد تا ايمان از دست رفته اش را نجات دهد . اما سرانجام خود او نيز تسليم كشف خود شد . ( هرگز نميتوان دو عدد صحيح چنان يافت كه مربع يكي برابر دو برابر ديگري باشد )  و از اينجا بود كه اعداد اصم و مفهوم بينهايت وارد رياضيات شد .

 

زهرا حسین زاده بازدید : 18 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

قرآن مجيد از معجزات بزرگ خداوند براي تائيد نبوت پيامبر اكرم (ص) مي باشد. معجزه اي جاويد و ماندني كه خداوند به مصداق آيه: "انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون" خود ضامن حفظ آن از هر گونه تحريف يا تغيير و انحراف شده است. در اينجا بعد اعجاز عددي قرآن مورد بحث قرار مي گيرد:

زهرا حسین زاده بازدید : 18 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (1)

انواع هوش از نظر گاردنر:

۱- هوش زبانی کلامی:توانایی کاربرد زبان مادری و یا سایر زبانها به صورت گفتاری یا نوشتاری است. این نوع هوش باعث میشود دانش آموزان اطلاعات را بهتر حفظ کنند. گوش کردن، صحبت کردن، نوشتن، قصه گویی، آموزش دادن، متقاعد کردن افراد، استفاده از شوخی و از مهارتهای دارندگان این نوع هوش است.

زهرا حسین زاده بازدید : 13 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

آیا میدانستید که تـنها در طول زمانی که این جمله را می خوانید در حدود 50 هزار سلول بدنتان میمیرد و سلول های جدید جایگزین آن می شود ؟

آیا میدانستید که در طـول یـک ساعت قلب شما آنقدر سخت کار می کند کـه مــی تـــوانــد انرژی حمل یک جسم یک تنی به اندازه یک کیلومتر از سطح زمین را تامین کند ؟

زهرا حسین زاده بازدید : 11 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (2)

همیشه آرزوهایی که داری یه جا بنویس .
می دونی چرا ؟
چون خدا اونها رو یادش نمی ره ، این مائیم که یادمون میره چیزهایی که الآن داریم آرزوی دیروزمون بوده که خدا بهمون داده

زهرا حسین زاده بازدید : 10 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

شاید شما هم در زندگی شرایطی را تجربه کرده اید که خود کم بینی و احترام به نفس پایین، مشکلات ناخواسته ای را برایتان بوجود آورده است. عزت نفس و داشتن احساس خوب نسبت به خود، از جمله مواردی اند که بسیاری افراد در زندگی خود در آرزوی رسیدن به آن هستند.
اگر احساس می کنید دارای عزت نفس پایین هستید و این موضوع روی تمام جوانب زندگی شما تاثیر منفی گذاشته است؛ اگر فکر می کنید ارتباطات، کار و یا حتی سلامتی شما تحت الشعاع این عزت نفس پایین قرار گرفته است؛ حتی اگر این احساس خود کم بینی از دوران کودکی در شما شکل گرفته و همواره همراه شما بوده است؛ با بکارگیری چهار قدم موثری که در ادامه ایمیل آورده می شود می توانید عزت نفس را در خود تقویت نموده و به تدریج احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید.

زهرا حسین زاده بازدید : 14 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

اغلب افرادی که کار و تجارت حرفه‌ای دارند، صبر می‌کنند تا زمان عملی کردن برنامه‌های‌شان فرا برسد و بعد با یک اقدام به موقع به اهدافشان می‌رسند. امروز برای شما بهترین روز جهت فکر کردن و برنامه‌ریزی برای سال آینده است. قدم بعدی آماده کردن شرایط و موقعیت لازم برای رسیدن به اهداف‌تان است.

زهرا حسین زاده بازدید : 24 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است، مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم می‌رسد درست مانند چشم انسان می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم می‌شود.....

زهرا حسین زاده بازدید : 29 دوشنبه 05 فروردین 1392 نظرات (6)

با درود ، ضمن تبریک سال جدید و با آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همه شما عزیزان و همچنین با آرزوی سلامتی یکایک بازدید کنندگان محترم فرصت رو غنیمت میشمرم تا آغاز کار وبلاگ اختصاصی دبیرستان ریاضی و فیزیک مهدیه رو اعلام کنم.

قبلا از همکلاری و نظرات همتون سپاس گزارم.

امیدوارم که لحظات خوبی رو در کنار هم تجربه کنیم. 


درباره ما
Profile Pic
این وب سایت به منظور بازگو کردن برخی از مسائل مهمی که در دبیرستان مهدیه رخ میدهد ، با همکاری مدیر محترم و برخی از همکاران محترم دبیرستان مهدیه صومعه سرا و همچنین با بهره گیری از نظرات دانش آموزان این مدرسه راه اندازی شده است. امید است که مورد پسند شما بازدیدکنندگان عزیز قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 45
  • بازدید کلی : 1,653